تخطي أوامر الشريط
التخطي إلى المحتوى الأساسي
قائمة كليات البنين
 | www.tvtc.gov.sa
تنبيه إلى جميع المتدربين:

تود منظمة ACCET للاعتماد الأكاديمي أن تلفت عنايتكم إلى إجراء الشكاوى الخاص بها والموجه إلى طلاب المؤسسات الطالبة لاعتمادها. ومن هذه المؤسسات الكلية التقنية بحائل. وبناءاً على ذلك فإن المنظمة ستقوم بزيارات تفقدية إلى الكلية ليتأكدوا سويا من أن العملية التدريبية تسير على ما يرام محققة الأهداف والمعايير المرجوة منها.

وفي حالة وجود شكوى لمتدرب، فليعلم أن لديه الحق كاملا في اتخاذ الإجراءات اللازمة والتي تضمن له الحق في إيجاد الحلول العادلة والملائمة لشكواه. ويتم ذلك عن طريق اتخاذ الإجراءات النظامية التي توفرها الكلية. ويجدر بنا الإشارة أن دور منظمة ACCET في هذه العملية هو معالجة الشكاوى المتعلقة بمعاييرها ولوائحها.

وفي حالة تقدم المتدرب بشكوى ولم يتم حلها لأي سبب كان، فيحق له اتخاذ الإجراءات التالية:
  • التقدم بشكوى خطية للمنظمة عن طريق البريد الالكتروني او الموقع الإلكتروني أو حتى الاتصال هاتفيا.
  • يجب ان تحتوي الشكوى الخطية على ما يلي:
    • اسم وموقع الكلية.
    • وصف تفصيلي للمشكلة.
    • وقت حدوث المشكلة.
    • أسماء ومسميات جميع الأطراف المعنية بالشكوى.
    • شرح ما تم فعله لحل المشكلة فيما سبق مع جلب ما يثبت لمقدم الشكوى انه قد سبق وان اتبع القنوات الرسمية والإجراءات المعتمدة للشكاوى في نظام الكلية التابع لها.
    • يجب توفير جميع معلومات الشاكي من اسم وبريد الكتروني ورقم الهاتف، الخ.
    • يجدر بالشاكي إيضاح علاقته بالكلية (طالب حالي، طالب سبق، الخ).
  • يجب تزويد المنظمة بأي وثائق أخرى لها علاقة بالشكوى (المنهج الدراسي، اتفاقية القبول والتسجيل، الخ).


NOTICE TO STUDENTS: ACCET COMPLAINT PROCEDURE FOR INSTITUTIONS APPLYING FOR ACCET ACCREDITATION

This institution is seeking initial accreditation with the Accrediting Council for Continuing Education & Training (ACCET). To this end, the institution has submitted an Application for Accreditation to ACCET and will subsequently submit a self-study and have an on-site team visit to determine whether the institution meets ACCET’s Standards for Accreditation. It is the mutual goal of ACCET and the institution to ensure that educational training programs of quality are provided.

When issues arise, students should make every attempt to find a fair and reasonable solution through the institution’s internal complaint procedure, which is required by ACCET and frequently requires the submission of a written complaint. Refer to the institution’s written complaint procedure which is published in the institution’s catalog or otherwise available from the institution, upon request. Note that ACCET will process complaints which involve ACCET standards and policies and, therefore, are within the scope of the accrediting agency.

In the event that a student has exercised the institution's formal student complaint procedure, and the problems or issues have not been resolved, the student has the right and is encouraged to take the following steps:

  • Complaints should be submitted in writing (by email or mail) to the ACCET office. Complaints received by phone will be documented; however, the complainant will be requested to subsequently submit the complaint in writing.
  • The written complaint must contain the following information:
    • Name and location of the institution;
    • A detailed description of the alleged problem(s);
    • The approximate date(s) that the problem(s) occurred;
    • The names and titles/positions of all individual(s) involved in the problem(s), including faculty, staff, and/or other students;
    • What was previously done to resolve the complaint, along with evidence demonstrating that the institution's complaint procedure was followed prior to contacting ACCET;
    • The name, email address, telephone number, and mailing address of the complainant. If the complainant specifically requests that anonymity be maintained, ACCET will not reveal his or her name to the institution involved; and
    • The status of the complainant with the institution (e.g. current student, former student, etc.).
  • In addition to the written complaint, copies of any relevant supporting documentation should be forwarded to ACCET (e.g. student’s enrollment agreement, syllabus or course outline, correspondence between the student and the institution).

SEND TO: ACCET
CHAIR, COMPLAINT REVIEW COMMITTEE
1722 N Street, NW Washington, DC 20036
Telephone: (202) 955-1113 Email: complaints@accet.org Website: www.accet.org

Note: Complainants will receive an acknowledgement of receipt within 15 days.